Przejdź do głównej zawartości

Możesz być kim chcesz!


Ponieważ jestem mamą trzy i pół latka mam za sobą obejrzanych kilka (niektórych po kilkanaście razy tych samych bajek  😂) 

Oczywiście myślę tu o dzisiejszych kinowych produkcjach a nie z czasów mojego dzieciństwa. ( aż się prosi dodać - kiedy to było 😂) 

I łączy je jedna główna myśl przewodnia 


możesz być kim chcesz, ale najważniejsze abyś był sobą! 

I wiecie- uwielbiam te bajki! I bardzo się cieszę, że coraz częściej głównym bohaterem jest dziewczynka. Dzięki czemu każda ma szansę uwierzyć i się przekonać, że nie musi czekać na wybawienie! A sama wziąć sprawy w swoje ręce. 
Oczywiście - rodzic ma mieć w tym swój wkład. Bajki nie wychowają naszych dzieci. 
Muszą, powinni - nie lubię tych słów, ale warto wyjść poza schemat. 
Niech te dziewczynki chodzą po drzewach, biegają, łobuzują - dajmy im możliwość wyboru. 
I nauczmy decydowania o sobie!
Podziękują! A co najważniejsze - będą miały silne podstawy, aby poradzić sobie w przyszłości. 
I powiem szczerze, że duży wkład w to jaka ta córka będzie ma właśnie ojciec. Przypomina mi się rozmowa z moją przyjaciółką, która opowiadała, że doskonalone pamięta jak właśnie tata powtarzał jej, że jest mądra i piękna. 
I wiecie wyrosła na silną i mądra kobietę, która zna swoją wartość. 
Małego tego sama teraz ma dwie córki, więc jestem pewna, że doskonale sobie da radę w ich wychowaniu. Zwłaszcza, że jej mąż myśli podobnie. 
Więc drodzy ojcowie mówcie swoim córkom, że są wartościowe, mądre, piękne. Nawet jeśli do końca nie będą rozumiały co i jak. 
Jak dorosną to Wam podziękują! 

I pamietajmy - możemy być kim chcemy - dotyczy to każdego z nas!
Chociaż mam ku temu często wątpliwości, ale chce w to wierzyć! 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Akceptuj to, czego nie możesz zmienić, zmieniaj to, na co masz wpływ."

"Ogarnij się. Jak skutecznie rządzić sobą"  Jeśli liczysz, że jest to typowy poradnik, który powie Ci po kolei co masz zrobić, aby odnieść sukces w tydzień to sobie odpuść. Nie można w 5 minut stać się przebojową dziewczyną jeśli przez 20 lat byłaś nieśmiała.  To książka, która wskaże Ci kierunek. Dzięki niej przypomnisz sobie, że nie ma ideałów. Na Twoją osobowość składają się zalety i wady. Jeśli chcesz dokonać istotnych zmian w życiu to przede wszystkim musisz zaakceptować siebie taką jaką jesteś, a co za tym idzie łatwiej Ci będzie się rozwijać.  Warto też pamiętać, że zmiany nie dokonują się od razu. Małego tego jest to długi proces, który może trwać latami.  Nie jest łatwo zwłaszcza, że nasze nawyki są mocno zakorzenione, więc potrzeba dużo wysiłku, aby ewoluować.  Sądziłam, że jestem w miarę ogarnięta. Jednak po przeczytaniu tej książki wiem, iż jeśli chce coś jeszcze zmienić, czeka mnie długa praca nad sobą.  Pierwszy krok już za mną, czyli akceptacja- tego ki

Nie -Instażycie

  Insta-życie   Media społecznościowe mają ogromną moc! Potrafią sprawić, że dobro szerzy się z prędkością internetu sieci 5G Chyba nigdy do tej pory pomaganie nie było tak proste i dostępne jak teraz. A w dobie koronawirusa zbliżyło ludzi i kwarantanna nie była tak bolesna jak być mogła.   To dobre strony! Media społecznościowe dają ludziom wiele mocy tej pozytywnej.   Ale jak wszystko - jest i ta ciemna strona medalu:(   Media społecznościowe zwłaszcza instagram pokazują często odrealnione obrazy rzeczywistości   Realny świat nie jest w cenie   Przeglądając zdjęcia innych widzę samych szczęśliwych, pięknych ludzi - ich życie to bajka. Nie będę ukrywać - robi się przykro, pojawia się zazdrość...    Czemu ja tak nie mam? Co poszło nie tak?   A potem przychodzi refleksja.... - każdy chce pokazać się z tej najlepszej strony - to całkiem naturalne.  Nie wszystkiemu też należy wierzyć.   Aby się przed tym chronić - nie musimy od razu usuwać kont społ

Szczęśliwego Nowego Roku!

Nowy Rok Nowa Ja  Nowe Postanowienia  Itd....  I tak co roku!  Schudnę, będę się zdrowo odżywiać, zacznę ćwiczyć, będę więcej pracować albo mniej itd.  Nowy Rok to faktycznie nowa szansa na to, aby spełniać swoje marzenia, realizować cele.  Ale znając życie i badania „amerykańskich naukowców” mniej więcej po miesiącu nasza wola słabnie i wracamy do starych przyzwyczajeń.  Jakby co to nie będę pisać jak wytrwać w postanowieniach noworocznych ( nie jestem ich zwolennikiem ) - zresztą takich rad w internetach, książkach jest mnóstwo!  Dla mnie Nowy Rok to przede wszystkim kolejna szansa na to, aby być szczęśliwą.  Co czyni Was szczęśliwymi?  Na to pytanie każdy musi sam sobie odpowiedzieć.  I potem tak kierować swoim życiem, aby to szczęście zaprojektować!  I tego w Nowym Roku Wam życzę!